برنا رسانه, دیجیتال ساینیج, مقاله

نصب دیجیتال ساینیج در اتاق بازرگانی اصفهان

اتاق بازرگانی اصفهان، میعادگاه تجارت مردان، صنعتگران و معدنکاران اصفهان و بسیاری از کسانی است که در گستره اقتصاد این شهر دیر سال، بی وقفه می کوشند تا پایتخت سر به فخر فلک ستوده صفویان، همچنان بر قله رفیع اقتصاد و صنعت ایران زمین، علم بر افرازد و سروری کند و براعتلای این سرزمین مقدس، بیفزاید.

در این رهگذر، نگاهی به پیشینه صنعت این شهر و چگونگی برپایی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان، می توان افزون بر یاد کرد و گرامی داشت خادمان گرانقدر گستره صنعت و صنعتگری اصفهان، ترسیم مسیر و گزینش راهبردهای آینده این اتاق را نیز، سهل و هموار سازد.

شاید بتوان نخستین تجربه تاریخی اصفهان را در این زمینه تاسیس نظامیه این شهر به ابتکار خواجه نظام الملک، وزیر دانشمند ملکشاه سلجوقی برشمرد، خلاصه آنکه تاج الملک پیشکار ترکان خاتون که دستی نیرومند در ریاضیات داشت و به یاری محاسبات دقیق او، اثری بدیع و ماندگار همچون گنبد تاج الملک در مسجد جامع اصفهان پدید آمد، در این دوران می زیست.

دیگر واقعه تأثیرگذار در عرصه صنعت و بازرگانی این شهر، به هنگام سلطنت شاه عباس کبیر و به همت وزیر دانشمند و فرزانه وی شیخ بهائی روی داد که بی تردید، برگی زرین بر دفتر تاریخ اصفهان افزود.تأسیس بازار تفنگ سازان، بازار ریخته گران، بازار آهنگران و چندین و چند بازار دیگر در این عصر که استمرار فعالیت برخی از آنها را همچنان می توان شاهد بود، در شمار درخشان ترین اقدامات تجاری صنعتی این عصر است.

در این میان پس از آغاز به کار اتاق بازگانی استان اصفهان پیشرفت روز از افزون و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در دستور کار اتاق بازرگانی استان اصفهان قرار گرفت . باتوجه به تعداد اربابان رجوع و نیازمند بودن به یک سیستم اطلاع رسانی منسجم و دیجیتال ساینیج این اتاق با شرکت برنا گستران دانش که جزء بنیانگذران دیجیتال ساینیج در ایران می باشد قرارداد همکاری منعقد کرد .

یکی از نیازهایی که در دیجیتال ساینیج برای اتاق بازرگانی اصفهان بسیار مهم بود بحث نمایش جراید روز کشور در هر روز به صورت آنلاین و برخط بود که نرم افزار دیجیتال ساینیج برنا رسانه این قابلیت را به راحتی در اختیار مشتریان خود قرار میدهد .

امید است که با پیشرفت روز افزون تکنولوژی زمینه هر چه دیجیتالی تر شدن و دور شدن از بروکسی های خسته کننده در کشور عزیرمان ایران اتفاق افتد .

برنا گستران دانش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *